Sunday 10 October 2010

Pyssel

Ett annat nytt projekt jag har på gång är att pyssla. Jag tänker mig att man måste ha en hobby. Något som inte bara innebär att sitta. Böcker tex, är inte tillräckliga som sysselsättning. Jag har en känsla av att det är bra för den mentala hälsan att göra något med händerna. Det förstod även min "svärmor", vilket fick henne att ge mig ett garnnystan, stickor och en beskrivning för att sticka strumpor i födelsedagspresent. Väldigt snällt och omtänksamt, men - är jag en stickare? Det hände inget, blev inga strumpor stickade, så jag började se mig om efter andra saker att göra.

Något som verkar väldigt poppis är att pärla. Jag har kompisar som pysslar med det, men jag har aldrig riktigt sett tjusningen. Så jag googlade på det och det visade sig att folk gör alla möjliga saker med pärlor, som den här tjejen tex: http://lwordish.soclog.se/p/ Hon verkar ju cool och har bra smak, så jag blev lite uppmuntrad och inspirerad. Dessutom har hon en finfin beskrivning på sin sida om hur pärlandet egentligen går till. För det hade jag inte fattat. Hallå, det finns faktiskt människor som inte har hållit på med sådant där som barn och/eller inte kommer ihåg! Då får man leta och nuförtiden sker letandet på internet. Man kan inte fråga folk någonting numera utan att få svaret att det finns ett bra forum eller en bra länksida om just det ämnet.

Nåväl. Fortsättning följer.

1 comment:

  1. Man får visst fråga!! Men man kan få nöja sig med svar på distans om man inte masar sig iväg till Skåne. Kram.

    ReplyDelete